Bergsbestigning

2012-09-04 12:31:02 / 1 kommentarer kommentera inlägget?..


Ja igår så gick jag och Sandra och hundarna runt hela ågelsjön. En halvtimme snabbare mot vad det brukar ta. Men vi hittade en genväg.
Vi brukar alltid klättra i berg men denna gång hittade vi en bergsspricka som inte såg så jättebrant ut.. Sandra gick först och hundarna emellan oss. Vi fick dra samt skjuta på alla hundar för de fick inte fästen och bara gled ner. Det var svårast för Max och Jax . Khim och Pepsi är så lätta. Sandra kämpade sig upp och när hon stod halvvägs så frågade hon om vi verkligen ska uppåt. KÖR BARA sa jag innan jag äns visste hur brant det var.

När vi fått upp hundarna så var det min tur. HERREGUD... Adrenalinet pumpade jag var tvungen att kasta mig upp för att nå en rot för att sen häva mig upp med armarna. Benen nästan i split för att få fäste. Jag sket i alla äckliga myror som kröp på mig och sprindlar som man bara greppa om på minsta lilla handtag man hittade.
När vi kom upp stod vi med adrenalinet på topp och skakiga knän. Lyckliga att vi lever.. Va höll vi på med hahah.

Imorse upptäckte jag att min navelpiercing är borta. Jag kände en liten smärta när ja klättra men kunde inte göra nåt åt det då. :)
Ja om inte min Ekg dosa fick sig en omgång ja då vet jag inte vad man måste göra ;)

Idag är jag helt slut och mör i kroppen. Hjärtat är slött och känns överansträngt. Men så roligt vi hade. Man kände att man levde iaf :)

Kommentarer
Isabelle

Åh, herregu... Påminn mig om att ALDRIG tacka ja till en sväng runt Ågelsjön med er ;-) Är allderles för bekväm för sånt där ;-) Duktig kämpe du är! Glömde namnet på andra inlägget btw :-D

2012-09-08 21:30:06

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback