Tufft

2012-05-24 23:10:18 / 2 kommentarer kommentera inlägget?..


Ja ikväll var vi på tävling igen men denna gången hade vi otur med Domaren.
Nämner inga namn med han börjar på A

Jag fick ett Dk för att jag kliade mig på näsan ? O för det fick vi bara 8.5 på platsen ? WTF ? Vad har det med Pepsi att göra han stirra ju ändå rakt fram..

Det var massvis med hårda poäng på alla stackars deltagare. Jag har aldrig varit med om en domare som är så hård och petig med allt. Klass 2 och klass 1 tävlade och det var bara 2 st som fick första pris..

Däremot är jag inte ledsen för jag tyckte Pepsi var klockren idag. Han la sig på läggandet och han ställde sig på ställandet!

Han fick 10 på inkallning och hoppet :D Så hade det varit en annan domare hade vi haft vårat lp idag.
Så vi kör igen på nästa tävling och en annan domare. Har lärt mig nu att lyssna på folk och det som jag trodde var rykten fick ja bevisat inte var rykten idag.

Påvägen hem från tävlingen bestämde sig Vajlo att tömma sina analsäckar oxå så vi höll på att spy. Men har nog inte skrattat så mycket på väldigt länge som vi gjorde idag :) Tack söta Vajlo ;)

Tack Isabelle som följde med som sällskap !! O Vad som hände mer idag berättar jag imorgon för jag är SÅÅÅ JÄVLA uräkta språket STOLT över Max idag!!! Bästa hunden !


Ps . Mina pengar på mobilen tog slut. Kan inte ladda den försen imorgon :)

Kommentarer
Monica

Nää vad trist,ja han är hård(inte när han dömde i Norrköping sist för då fick vissa vääldigt snälla poäng)och nu i vår har han dessutom varit värre än vanligt mellanvarven. Men undvik Linköping i lydnaden(han dömmer inte bruks)tyvärr brukar det aldrig stå vilken dommare när man anmäler och i år är han på de flesta har väl med att göra att han ska dömma SM kanske?

Nästa gång då fixar ni det/ Monica

2012-05-25 06:39:12
Sara & Vajlo http://vajlo.blogg.se/

Han var lite orättvis i bedömningarna måste jag säga och ditt dk var ju bara skrattretande...

Ni gick jätte fint och var båda jätte duktiga, Ni tar det nästa gång! :)



HAHAH vilken stinkbomb det var..! HAAHA!

Och stackars Maxen o Peppa satt tryckta i hörnet i backluckan med öronen slickade bakåt, dom var nog inte så nöjda över Vajlo's tömning dom heller ;)

2012-05-29 23:42:20

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback