Framsteg

2012-03-25 12:24:09 / 4 kommentarer kommentera inlägget?..


Igår var vi på landet. En stor mastiff var där som Max tidigare har bråkat med.
Det var lite blandade känslor från min sida men tillslut så blev allting rätt bra ändå.
Bara själva grejen att Max följde med mig fram till bordet där den andra satt. Utan att spänna sig utan att skälla och bara satt. Det är ett såndant enormt framsteg för oss. Sedan när vi släppte ihop dem så blev Max väldigt dominant. Men det är hans ålder nu och han försöker klättra i rang. Det funkade iaf och jag kunde säga ifrån Max med rösten.
Finns saker som hade kunnat gå bättre med. Men man lär av sina misstag. Jag har bestämt mig för att fokusera på det jag kan vara stolt över. Max lyssnar på mig och hejdar sig när ja säger nej direkt. Han behöver inte ha massor av hundkompisar som vi inte träffar så ofta. Huvusaken att de kan vara tillsammans på samma ställe utan att ha ihjäl varandra. Och det visade Max tydligt att det klarar han av. O det är jag stolt över att vi kommit så pass långt!

Tog lite bilder igår blev inga bra direkt..


Diesel






En sur Pepsi :) Vill inte ligga nu matte..


Gillar den här bilden den är oretucherad !


Samma med denna oretucherad.


Suddig bild men killarna kunde faktiskt leka ihop när vi kasta freesbe


Så stooor men vacker


Kasta då kasta :)


Påvägen hem var bara tvungen att stanna för o ta kort. Vacker himmel.





Pepsi däremot är såå himla cool. Han har blivit attakerad utav två hundar och var livrädd för andra hundar ett bra tag. Nu är han så himla häftig och säger ifrån till alla han tycker kommer för nära. Inte för att han är rädd utan för han inte vill att de ska busa med honom. Och det är så häftigt att alla hundar lyssnar och går undan. Så liten men en sådan pondus :) Gillar att han tillomed kan ge lekinviter till den största hunden bara det är på hans villkor. Min lilla Polis har utvecklats så himla mycket. Nu hoppas jag att Max kan göra detsamma :)

Kommentarer

Oj vilken stor och fin vovve:)



visst är det kul nu när alla fina blommor kommer!

2012-03-25 15:47:42
Monica Tolla o Busan

Men det låter ju toppen det här:-) Är det inte vad jag sagt till dig med....bara du kan slappna av o lita på Max fixar ni det för han är ju ingen dum hund utan bara lite osäker ibland. Så kul att det går bra o visst kommer han växa lika mycket som Peppa gjort om inte ännu mera:-) BRA JOBBAT!!!

2012-03-25 18:57:52
Monica

Grr som vanligt "föll" endel bort i min kommentar ser jag nu... Skulle stå Max är ingen dun hund utan bara lite osäker ibland precis som min Busan:-)

2012-03-26 07:20:13
Sara & Vajlo http://vajlo.blogg.se/

duktiga grabbar!!! :)



Vi åker gärna med er till kennelträffen om ingen i familjen vill köra, jätte snällt! :)

Vi vill gärna ses o träna/busa lite snart om ni har lust? :)

2012-03-26 14:23:12

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback