Resultat..

2012-02-12 17:13:40 / 3 kommentarer kommentera inlägget?..


Vilken härligt dag. Med lite blandade känslor..
När vi kom fram var Max omöjlig. Han skällde o skällde o drog i kopplet. Jag skämdes ihjäl. Kändes som alla tyckte vi var knäppa och att vad fan ska ni göra här på en lydnadstävling..

När vi sa att vi skulle hoppa över platsen såg man hur lättade folk blev. (Jag fick den känslan iaf)

Sen var det dags för tandvisning. WOW Han satt kvar..

Platsliggande: 0 (stod över)

Tandvisning: 10 (helt underbart att han satt kvar. Det är en kelpie vi pratar om ;)

Linförighet: 0 (Han streta, ofokuserad och jag korrigera med kopplet) Aja baja..

Läggande: 0 (han gjorde ett ställande )

Ställande: 9 (trampar något)

Inkallande:9 (Avslut, mycket bra tempo)

Apportering: 10

Hopp över hinder: 9 (avslut)

Vad vi lärde oss av detta är kopplet stör Max. Han blev en annan hund så fort kopplet åkte av.
Och det vi nu ska koncentrera oss på är miljöträning. Mycket Mycket!! Han kan momenten men han brister i kontakten när han blir stressad och osäker. Han trycker sig gärna mot mig i linförigheten och det tyder på hans osäkerhet. Så vi måste börja om lite. Mycket stadsträning och mycket bland hundar. Öka hans självförtroende.

Nu tänker inte vi tävla något mer på ett bra tag. Det var bra att vi testade på men vi är långt ifrån redo.
Jag är mer än nöjd med resultatet! Vi vann bara när han fick en 10a på tandvisningen! Så stolt över min lille kille!

Kommentarer
Isabelle

Härligt att du ändå kände dig glad med det som gick bra! Huvudsaken är att man känner sig nöjd på något sätt :-D Jag var jättenöjd med det Alice klarade av :-D Men INTE att hon stod och käkade bajs på platsliggningen.. det var jag faktiskt inte alls nöjd med. Och jag tycker att man har rätt att känna alla känslor så länge inget går ut över hunden :-) Vi övar på och så provar vi igen så småningom! Hejja Max!! Behåll den där tandvisningen i minnet nu ;-)

2012-02-12 18:41:40

hehe förlåt att jag skrattar, men läste Isabelles kommentar. förstår att hon inte kände sig så stolt när Alice käkade bajs istället för att lägga sig, lät så kul :)



VArför skulle de vara lättade för att du inte körde platsliggning?

det inbillar du dig nog bara...



Kul att du fick så många bra poäng iaf, det är ju en träning och ett slags betyg på att ni gör rätt iaf! men tråkigt att Max blev påhoppad för ett tag sedan så att han är rädd för platsen. Det kommer gå över skall du se. Bra jobbat!

2012-02-12 19:12:23

Härligt att ni fick en positiv upplevelse:-) Kanon med focus på det positiva och nu vet du ju vart ni ska lägga "krutet"..

Mycket bra beslut att köra men avstå platsen både för er och andras skull.

Du ska vara lika stolt över dig själv som du är över Max:-)

2012-02-12 19:35:30

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback