Potential

2012-02-21 15:51:46 / 1 kommentarer kommentera inlägget?..


Wow vill bara säga Tack Isabelle för hjälpen idag!

Det blev så klart för mig nu min Maxi kan och han är ju SKITDUKTIG!!!
Nu vet jag helt säkert att detta beror på mig. Han skötte sig kanon när Isabelle höll i kopplet.
Han vände sig om mot mig för att kolla om jag var okej. Sen sökte han massor med kontakt med Isabelle.

Så himla skönt och veta och se hur duktig han faktiskt kan vara. Nu måste jag jobba på mitt självförtroende i hundmöten och känna att jag faktiskt med klarar av situationen. Max behöver inte ta över mig och skydda mig från annat. Han går med mig och jag bestämmer. Jag måste bli mer hård när det gäller hans skvättande också.
Jag ska säga åt honom när vi går i koppel att nu är det okej att kissa denna biten, sen du faktiskt gå här utan att kissa ända tills jag säger att det är okej igen.

Jag har gjort så tidigare men har blivit så himla slapp och uppgiven med allt efter hans utfall..

Men nu känns det superkanon :DD

Kommentarer
Isabelle

Ja, det var riktigt kul att se för han blev ju bara bättre och bättre för varje hund :-D Och sista mötet var han ju urduktig på!! Så jag är bombis på att ni kommer klara det också! Vi kan gå tillsammans och så kommer ni utvecklas till ett kanonteam!

2012-02-21 16:42:28

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback