Bruksan

2012-08-29 22:25:14 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Idag var vi faktiskt på bruksan. Det känns som evigheter sen. Körde igenom en rallybana med båda hundarna och sen körde vi lite lydnad. Lite blandat av 1an och 2an.
 
Vi var där med Sara och Vajlo och vi fick och gav varandra massa bra tips. Vi kom på att jag måste byta kommando på Max "Fot" Varje gång han är i fotposition och vi ska börja linförigheten så säger jag "fot". Precis då tar han ner huvudet och tittar rakt fram. Vi provade istället att säga ett annat kommnado och då fortsatte han att titta på mig.
 
VI hjälptes åt med rutan som bjöd på många skratt. Hundarna var vid det laget vääldigt trötta :)
Jag såg ofrivilligt ut som om wolverine klöst mig när jag skulle visa Maxens nya trick för Sara..
 
Och det hela avslutades med en platsliggning och sen avslappning och massage för Max.
Inte varjde dag man masserar sin hund på bruksa. Men det är sånt han behöver, minska stressen och kunna slappana av !
 
Alla hundar var superduktiga och det känns som att jag kanske kan anmäla Maxen till nån tävling snart.
Kanske tillomed Peppa i lydnads 2an :)

Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback