Kärt besök

2012-04-28 10:29:41 / 1 kommentarer kommentera inlägget?..


Imorse vid 06 kom fröken Drömma till oss. Hon undersökte hemmet och jag visade henne M som låg och sov så hon fick hälsa. Sen gick jag och la mig i vardagsrummet med henne. Hon la sig på hundfotöljen men gick ner efter ett tag. Sedan somnade vi nån timme.

Vaknade av att hon var lite orolig och pep litegrann. Så vi väckte husse och tog en promenad. Efter det kom vi in och sov lite till. Nu har vi varit på promenad igen och hon har redan slappnat av lite mer. Inte som hemma dock.
Hon är jättesnäll o go och M är helt kär i henne.

Jag sa till honom att det är den mest omtänksamma och kärleksfulla hund jag träffat. Han tittade på mig och sa hur kan en hund vara omtänksam ? Men det ångra han sig när han träffat Drömma. Han tyckte vi skulle behålla henne.
Men det vill nog varken Matte eller Drömma :)

Max sköter sig exemplariskt i drömmas sällskap och har inte skällt på någon hund på promenaderna :)

Nu ska vi fortsätta att sitta på uteplatsen och spana på alla djuren som flyger eller springer förbi.






Fröken bus ? Sådär antar jag att hon inte gör hemma :) Sötisen. Jag sa åt henne o gå o lägga sig ifall matte inte tycker hon ska göra sådär men var bara tvungen ta ett kort :)

Kommentarer
Isabelle

Vad härligt ni verkar ha haft det! Och nej tyvärr så har jag inga väluppfostrade hundar utan i mitt hem står det 3 st nyfikna och förväntansfulla brudar vid skärbrädan för de är vana vid att jag alltid kastar ner ostskivor till dem bla :-D Så Max är mer väluppfostrad än dem i det läget ;-) Tusen tack för hjälpen!

2012-04-28 15:23:00

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback