Helkväll på bruksan

2012-04-20 10:28:17 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Igår var det torsdagsträning och jag bestämde mig för att ta med både Max o Pepsi.
Det gick kanon för Pepsi på platsen som vanligt. Han är stadig som en sten :) Även om några hundar rusade iväg och nån pep.

När det var dags för plats med skott fick Max komma ut. Han hade lite mycket energi och tyckte inte det var roligt att bara sitta o titta på. Han brydde sig inte alls om skotten han reagerade inte äns lite. Känns skönt.
Sen gick jag tillbaka med honom  o då mötte vi Ivar. Max var inte så jättesnäll mot Ivar. Han ville sätta honom på plats. Det tyckte jag inte om så han fick sitta i bilen som lite straff.

Sen körde vi 1 och 1 igenom hela programmet och Pepsi måste träna på stadga. Han svävar också gärna ut lite i linförigheten och framföringen i en del moment.

Vi kommenderade de andra i gruppen och alla var jätteduktiga.
Sen när vi var klara fick Max komma ut och köra igenom 1an.

Han har tappat en hel del. Men vi har inte tränat lydnad sedan hans tävling. Utan mer hundmöten. Jag tyckte han skötte sig kanon på bruksan. Han skällde inte ut någon hund. Han var lös och höll sig till mig.

Nu känner jag att jag måste åka ut med Max till bruksan oftare så han vänjer sig med att det är mycket liv och det inte alltid måste hända någonting. Han måste lära sig koppla av när andra tränar.
Han har en av o påknapp hemma och den måste jag ta med mig till bruksan helt enkelt :)

Men allt som allt är jag helnöjd med mina grabbar!

Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback