Botad

2011-09-01 20:31:44 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Idag fick jag följa med finaste Malin till stallet och prova på att rida.
Jag var livrädd. Tydligen mer rädd än vad ja hade trott jag skulle vara. Minsta lilla gnegg från hästen och jag flög bakåt. Men Malin var så himla pedagogisk och trygg och hästen var så lugn. Så jag vågade mig fram och fick vara med och borsta den innan vi tog ut den.

Malin red lite först och värmde upp hästen. Sen fick jag prova inne i paddacken eller vad det heter.
Det var riktigt läskigt. Min erfarenhet av hästar är att bli biten, sparkad och avkastad. (inte på samma gång dock)
Vi började lite sakta och jag fick känna hur det bara var o sitta på den. Sen skritta vi och till sist fick ja känna på lite trav.

Hästen ville inte riktigt lyssna på mig så Malin fick gå o hålla den bredvid.
Mot slutet när Malin skulle fota mig fick jag sköta den lite själv. O ja, vad jag växte :) Jag klarade av den helt själv!
Sen var vi inne i hagen och hälsade på de andra hästarna. Det kändes bra. Men en av de var enorm. Den var jag liiite rädd för.


Finaste Findus :) Minns inte rasen men det var nån blandning tror jag.








Den enorma hästen.

Denna vågade jag inte gå fram till för den enorma brukar bli lite sur då.


Nu kanske alla som rider eller är van med hästar tycker att Findus ser ut som en liten o lätt o tråkig häst, men för mig var han jättestor och det var väldigt bra att han var så lugn för annars hade jag nog aldrig satt mig på honom.

Ps. Det var massvis med flugor runt hästarna men min koncentration gjorde att ja glömde bort alla flugor :)

Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback