Ge o ta

2011-11-16 15:13:16 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Jag går just nu hos en psykolog 1 gång i veckan. För o få ventilera lite efter allt jag varit med om.
En grej sa hon till mig igår som jag inte har tänkt på alls.
Jag är en människa som gillar o hjälpa andra, gillar o skänka pengar till de behövande o bara finnas där för andra.
Hon sa att jag måste stanna upp och andas och bara låta andra ge, och bara ta emot. Nu är det min tur att ta. När jag blir frisk kan jag sen ge tillbaka.
Jag har alltid kännt mig som ett besvär för andra när jag varit sjuk och hållt mig undan o ljugit om att ja mår bra.
Jag har valt att stanna hemma och inte åka in till akuten, för jag vill inte ta någon annans plats som mår värre.
Fast mina läkare har sagt att jag måste uppsöka akuten varje gång jag flimmrar så de får in det i journalen.

Min läxa är att ja ska vända på det. Andra människor mår oxå bra utav att hjälpa mig precis lika bra som jag mår när jag hjälper andra. Svårt o ta in men ja försöker :).
Min andra läxa är att inte irritera mig över att det är stökigt. Det är okej o släppa in nån när det är stökigt när man själv är sjuk.
Det är oxå otroligt svårt för mig. Får nästan panik när nån kommer oanmält o det är stökigt hemma.

Ska på nästa samtal om en vecka får se hur ja klarar mina läxor hehe .

Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback