Knockad men stolt!

2011-03-29 21:41:00 / 2 kommentarer kommentera inlägget?..


Idag var det kursdags. Fick ett trevligt morgon sms imorse där det stod godmorgon granne :) Det var från Jenni, hon är i sverige o hennes mamma bor granne med mig :)
Gick dit en sväng innan kursen och fick en whiplash behandling. Riktigt skönt.


På kursen idag gick det RIKTIGT RIKTIGT bra!
I början så var jag nära på att ge upp som sist. Det tog oss 20 minuter att bara gå ner mot plan. Jag bestämde mig för att han ska gå fint och han SKA vara LUGN när vi är på plan. O ja, vi lyckades tillslut.

Tandvisningen gick sådär, Max är så människoglad att han blir helt till sig och hoppar sen blev han lite rädd när dem skulle titta på tänderna men vi lyckades tillslut.
Linförigheten gick bra.
Inkallningen gick klockrent! Fick en trevlig kommentar utav Sara- Va duktig han är, fast han är så snabb så fuskar han inte när han sätter sig vid sidan.
Platsliggningen stod ja en bit ifrån bara o gav godis emellan. Han ställde sig upp 2 gånger men la honom direkt igen. Sen övade vi på att gå höger och vänstersvängar fast slalom mellan dem andra hundarna och ja tror alla var lika förvånade som jag var över att Max var så fokuserad på mig.

Denna gång fick han inte hälsa på några hundar alls. Speciellt inte Tessie :)

Så slutsatsen är att när han väl har dampat av sig och upptäckt att jag också finns där, så är han helt enkelt jätteduktig!!


Update: Glömde ju skriva att jag blev knockad med :) Lite näsblod blev det allt.

Kommentarer

Heja Anna! Ni kommer att bli ett superteam, du och Max!

2011-03-29 22:16:37

Gud vad kul att det gick så bra!

2011-03-30 10:15:07

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback