1 pris med 164 poäng och pallplats!!!

2011-06-02 19:12:56 / 5 kommentarer kommentera inlägget?..


Idag är jag överlycklig. Igår när vi tävla gick det rent åt helvete och ja hade nästan gett upp hoppet. Tills idag då jag kom till bruksan och såg vilken domare vi skulle ha.. Det var bara att åka hem då.. Men tur vi inte gjorde det för det gick kanon ju!

Nu har vi bara 2 första priser kvar till ett Lp1

Platsliggande: 10
Tandvisning: 8 Reser sig, något tveksam. ( Dem hade inget bord och jag fick inte lyfta upp han som ja fick igår)
Linförighet: 7 Nosar, står i halt, kliar, växlar poss, ss. ( Det kändes katastrof så fick bättre än jag trodde)
Läggande: 9 Något sen reaktion
Inkallande: 8 Lägger sig ( Jag trodde vi skulle nolla det men fick bra för tempot och avslut)
Ställande: 9 Glider vid transport. ( Igår nollade vi det och snabblärde in ett nytt kommando. Jag är STOLT)
Apport: 0 Griper ej ( Det hade jag väntat)
Hopp över hinder: 10
Helhetsintryck: 9 Bra samarbete.

Det måste ha varit klipulver på gräsmattan för det var en massa hundar som satte sig och klia.



Lp1 Ella och Isabell står på ettan ! Stort grattis till er!

Härligt att fler raser kan komma så långt och inte bara dem vanliga. :)

Kommentarer
Anonym

Grattis ännu en gång:)

Tur du inte vände sa ju det att han är inte dum utan bara hård men rättvis o det såg kanonfint ut:-)

2011-06-02 19:43:37

Grattis gumman!

Nu är det bara att se till att han törs greppa apporten så kommer du stå högst på pallen nästa gång! :)

2011-06-02 21:15:34
Anonym

Ja tack gärna,men vi tävlar inte förren i aug eller så,nu är det uppehåll och inlärning för oss ett tag.

2011-06-05 17:01:26

Grattis!

2011-06-06 20:59:54

Gratulerar!

2011-06-13 10:29:45

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback