Vilken vändning :)

2011-12-15 20:56:29 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Min "braiga" dagen håller i sig!!! Jag åkte till bruksan och när vi kom fram var Max heelt borta. Jag fick ingen kontakt utan han var låst på hundarna och bara skällde o skällde.
En tjej kom fram och gav oss ett supertips. Vi skulle gå runt plan och bara gå o gå o så kunde jag ge han lite godis.
När vi hade gjort det skulle vi ta några varv till och nu kasta godis var 30 meter.
Jag gick 2 varv sen orkade jag inte. Hon fråga hur det kändes och ja tittade ner mot min kelpie som satt ner och tittade upp på mig och viftade på svansen.
Det känns mycket bra sa jag. Om ja skulle gått 2 varv till så skulle det kännas ännu bättre. Men ja orkade inte gå mera så vi provade på o köra igenom lydnads 1an.

Jag blev överväldigad av glädje. Min lilla pralin, min reddog var underbar. Hans stora pupiller som tittade upp och glänste bus i hela blicken.

Linförighet: Utmärkt kunde inte gått bättre. Kontakt hela tiden. Perfekt helt enkelt :)

Ställande under gång : Kanon där med stannade tvärt och blixtsnabbt och stod kvar när kom tillbax.

Läggande under gång: Fick ge ett dk och han la sig lite halvt, typ en bugning. Med rösten fick ja han lägga sig helt sen.

Inkallning: Perfekt. Bra tempo

Apport: Hade ingen med mig.

Hopp: Kanon där oxå :)

Plats: Låg hela tiden, tittade lite oroligt bakåt men låg ändå kvar :)

ÄR helnöjd med dagen och fick tipset att tänka på detta nu när det går dåligt nån gång. Han kan ju faktiskt :)

Fy F*n så glad jag är idag !

Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback