Träning

2011-04-01 15:27:21 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Idag har vi tränat miljöträning. Har varit omkring i området hos oss och bara gått runt och gjort olika kommanton på olika ställen. Tyvärr mötte vi inga hundar (när man vill möter man aldrig någon med hund, annars är det tvärt om.)
Max har slutat att dra i kopplet och går fint vid sidan.

Vi går ju aldrig i området mer utan åker alltid iväg och går promenader. Det har känns som nån negativ energi från början och därför har jag undvikit det. Men idag gick det bra. Jag tror inte Max känner att han äger detta område längre och kanske därför det gick så bra nu.

Igår hade vi stadsträning och det gick med bra. Max var lite stressad i början och en hund fick en kort utskällning men jag lyckades ta kontroll över det hela och bad honom o sitta fint. När vi väl fick kontakt gick det jättebra hela vägen.

Pepsi däremot är en liten stadshund honom brukade jag ha med överallt förut. Nu menar jag när man går och fikar på stan o så. Så han är van med mycket liv o människor.

Jag märker på Max att han har mognat mycket på sista tiden. O när jag fick tipset att ja kan börja ställa krav på honom så  har jag gjort det och märker en enorm skillnad.


Sen vill jag sända en liten kryapådig tanke till söta Molly som är sjuk. Hon har troligen åkt på samma influensa som Pepsi, hon har och kräks blod och har diarré. Vi tänker på dig här o hoppas du blir bättre snart!

Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback