Max rymde.

2011-04-24 09:48:41 / 1 kommentarer kommentera inlägget?..


Igår var vi på påskmiddag nr 2 :) Ute hos svärfar. Vi satt ute men när solen gick ner blev det kallt och vi gick in. Max följde med in och la sig på mattan och vila. EFter en stund skulle jag kolla på honom så var han borta. Jag ropade men ingen Max kom. Direkt blir man ju orolig. Svärfar har inga staket och det går rätt så mycket hundar där. Men Max satt snällt på altanen och tittade på alla hundar han sprang varken fram eller gjorde nåt ljud.

SÅÅ duktig han är!! NU vet jag att det är min och M´s energi som triggar honom att morra eller bli uppspelt när han ser andra hundar. Sen när vi skulle hemåt så kom en hund då släppte jag bara kopplet och Max förvandlades till en lung hund som inte alls brydde sig om den andra hunden.

Nu måste jag jobba med mig själv. Men jag vet fortvarande inte riktigt vilken känsla som ger så negativ energi till honom.

Idag blir det arkösund och påskmiddag nr 3. Ikväll blir middag nr 4 hos mamma sen tror jag att vi inte orkar mer :)

GLAD PÅSK ALLIHOP!

Kommentarer

Vad duktig han är lilla Max! Ofta är det ju den som håler i kopplet som gör hunden stressad eller arg... Märker ju det på Besten oxå.. om det kommer en hund när han är kopplad drar han pch skäller, men släpper jag lös honom slutar han skälla och stannar kvar om jag säger åt honom... Svårt att veta vad man behöver ändra dock...

2011-04-24 17:19:27

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback