Man glömmer så lätt

2011-04-04 15:21:21 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Jag har verkligen glömt hur det är att ha en stor hund och deras tråtsåldrar o spökåldrar. Redan när jag vaknade idag såg jag på Max att det inte var en bra dag. Han "boffa" åt folk i trappen och var allmänt jobbig. Vi gick ut o han börjar skälla på papper som flyger förbi. Bestämmer mig redan då att vi ska åka till bruksan o träna kontakt.

På vägen börjar han skälla och göra utfall o bilen. Ja blir så arg o funderar på antiskall. Vi svänger in på grizzly men där pratar jag med en trevlig tjej o hon gav mig tips på att täcka för rutan lr spruta vanligt vatten från en blomspruta på honom. Så ja köpte bara en fotboll o åkte vidare.

På bruksan var det fullt med folk. Vilket var bra. Han skällde inte på nån hund men han var lite stressad. Vi gick ut ja släppte honom en bit bort så han fick kissa av sig. Sen lekte vi lite med bollen (big mistake). Han blev bara intresserad utav den sen. VI lyckades med en platsliggning i 2 minuter iaf och det är jag stolt över. Tog in bollen och Max o tog ut Pepsi o körde genom lydnads ettan. Det gick bra
O vi hade en schäferpublik som blev imponerade.

Sen tog jag ut Max. Men han var både stressad o trött. Vi gick bara sakta till plan o körde lite kontakt men jag märkte att han blev övertrött o det gick inte alls tillslut så vi åkte hem.

Jag måste öva på att vara mer lugn och ha tålamod. O måste tänka på att hundarna kan som vi människor också ha dåliga dagar :)

Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback