Lydnad på Maxi

2011-04-27 15:55:28 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Idag har vi tränat på Maxiparkeringen. Det var svårare att få kontakt med Max då han var intresserad av allt runt om. När jag väl fick kontakt med honom gick det bättre. Pepsi fick också träna lite. Men sen upptäckte jag att vi hade publik, då var det inte kul längre utan vi hoppa in i bilen. (PINSAMT)

Tränade linförighet med Max hela vägen på våran vanliga promenad med och det funkade bra.
JAg har skadat min axel när jag tog tag i Max häromdan för att lugna ner honom. Så gjorde han nån krokodil rullning/kast så axeln va nära på att hoppa ut led eller nåt. Ont gjorde det och nu kan jag inte hålla ordentligt i kopplet. På kursen gick det bra för där kör vi utan koppel för det mesta. Men vi mötte en hund som skällde loss på oss och självklart ville Max fram o då slet han till igen o det gör såååå ont.


Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback