Kurs

2011-04-26 22:13:05 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Idag var det kurs igen. Det gick bra, Max var lite vild ibland men jag har ju en kelpie :)
Det går lätt att få kontakt med honom nu. Vi måste träna på det på andra ställen än på plan har jag märkt. För han har lärt sig nu att nere på plan är det träning som gäller. Så fort vi går av kissar han och flamsar runt och intresserar sig av annat.

Idag körde vi linförighet och jag fick lära mig att jag hade en för stark retning. (boll) När jag körde utan så var det stor skillnad. Detta hade jag inte alls märkt själv. Bra att vi ger varandra kritik så man får höra det man gör fel på.
Hopp över hinder var inga problem.
Platsliggningen gick bättre när jag hade bollen som en dragning bakåt.

Vi jobbar vidare och till nästa gång är det mer kontakt övningar och ingångar alla skulle träna på.
Ingångarna är jag faktiskt rätt nöjd med fast han är så snabb på att avsluta det, nästan lite för snabb.

Imorgon är det Pepsis tur att gå kurs o sista träningen för Peppa innan tävlingen och sen blir det operation för den lille så han får nog vila nån vecka eller två efter det med. Får se vad veterinären säger.

Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback