Polisanmäla

2010-09-07 22:20:02 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


När vi var ute på promenad idag vid 15tiden så såg vi en äldre man med en schäfer/rottis blandning lös¨, så vi gick åt andra hållet och hundarna gjorde sitt och när vi kommer upp i en backe så kommer den hunden fram (dem måste hunnit runt) och springer fram och trycker ner Max. Ägaren syns inte. Jag lyfter snabbt upp Pepsi och drar med mig Max iväg. Hunden fortsätter dominera Max och jag blir arg och försöker fösa bort den. Max är jätterädd och kryper, när jag tar i den andra hunden så morrar den åt mig. Då kommer ägaren gåendes och ropar en gång på sin hund.. Hunden lyssnar inte utan fortsätter efter oss, ägaren går vidare som ingenting och hunden är kvar hos oss. Jag skriker åt honom att ta sin hund och fortsätter gå ner och iväg från hans hund som står nu och stirrar på oss. Ägaren syns inte längre och jag lyckas fösa bort den och har nu kommit till en väg. Då vänder hunden och går efter sin ägare som inte syns till..

Blir så förbannad. Tänk om Max hade svarat då hade det blivit slagsmål. Det syntes på hundens språk att den var jättedominat och ville bara trycka ner. Den kan inte varit så stabil eftersom den morrade åt mig. Och tänk om den hade mött på någon annan som inte hade lika snäll hund..

Funderade på att polisanmäla honom. Men vet inte om man måste ha skador för att kunna göra det. Men ser jag honom igen med lös hund så ska jag nog ringa.


Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback