Duktig hund

2010-09-28 22:01:19 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Ja både Pepsi o Max var riktigt duktiga idag. Max var bara med en stund sen kom husse o hämtade honom.
Tog ut Max först och gick en runda runt bruxan. Skällde i början men lugnade ner sig och när vi kom ut på plan var det rätt mkt hundar där som tränade. Inget skall. Bra kontakt hela vägen. Sen kom vi till bilen o där stod en läskig rottis. Jag frågade om de fick hälsa o Max blev lite rädd men rystade snabbt av sig det och ville ist leka. Sen fick han sitta i bilen tills kvinnan som ville se honom kom. Hon blev helt förtjust så hon ska förmodligen skaffa kelpie. Hon har 2 grayhound i nuläget och ville ha nån att träna bruks med. Max träffade hennes jättestora hund och det gick också bra. Han var bara lekfull. Känns riktigt bra det här att han inte skäller längre. Efter det kom M och hämtade honom och åkte hem.

Skrev fel i förra inlägget angående att hon tävlade lydnad, blev lite missförstått där :)

Sen var det Pepsis tur på kursen.
Platsliggningen tycker jag går suveränt.
Linförigheten fick vi en massa beröm för idag och jag kände att vi lyckades med alla vänstersvängar.
Ställande under gång måste vi träna mer på eftersom han gärna sätter sig när jag är påväg tillbaka till honom.
Läggandet under gång måste vi träna in så att han lägger sig blixtsnabbt utan att ja måste böja mig ner.
Inkallning är jag nöjd med han kommer o sätter sig fint.
Hoppet är suveränt med.
Apporten är äcklig och det måste vi träna massa massa på.
Tandvisning gick bättre idag, så länge han får stå på ett bord går det bra.

Med mer träning kommer det gå superbra. Jag är iaf mer än nöjd med honom.

Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback