Dagens och gårdagens

2010-10-13 18:34:27 / 1 kommentarer kommentera inlägget?..


Tävlingsträning..


Platsliggning: Känns fortvarande tryggt han ligger där han ligger.
Inkallning: Bra fart kan sätta sig lite snett på ingången.
Ställande under gång: Vi har tränat massor och nu står han på bara ett handtecken.
Läggande under gång: Till min förvåning la han sig direkt när jag sa ligg utan att ja behövde visa något med kroppen.
Hoppet: Bra, kunde sätta sig snyggare på ingången.
Linförigheten: Tappat en del, vill gärna nosa lite i marken.

Idag fick även Max följa med till bruksan och vi tränade lite agility. Han tog tunnlarna med jättefart, hoppen var inga problem. Balansbrädan och A hindret gick oxå jättebra. Slalomet var jag tvungen att leda honom igenom eftersom det var hans första gång. Vi hade kul och han har börjat hoppa högt rakt upp i luften när han är glad. Så när vi gick därifrån hade jag en kelpie vid min ansiktshöjd som försökte pussa mig. Måste sett kul ut.
Tog lite lydnad med honom med, men avslutade snabbt när han inte allt var intresserad utan bara ville tramsa.
Då fick han sitta lite på avstånd och vi tränade stanna kvar när det passerade 5-10 hundar som bodde på dagiset där. Inget skall alls idag :)




Kommentarer

:) vad glad peppa ser u!

2010-10-15 10:29:47

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback