Lydnadsträning i snöstorm

2010-11-24 19:31:59 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Kom precis hem från Lydnadsträningen på bruxan. Det var bara jag Max Sara och Leo som kom dit. Det är verkligen storm ute. Snö upp till knäna på vissa ställen redan.


Såhär såg det ut när vi kom


Under träningen



I slutet när hundarna fick busa :)


Platsliggning: Körde inte
Hopp: Gick bra efter lite träning. Han sätter sig snett på ingången.
Linförighet: Gick jättebra för o vara Max. Han går riktigt snyggt när han koncentrerar sig.
Ställande under gång: Var lite för ofokuserad ville följa efter några steg.
Läggande under gång: Fick till en riktigt bra en gång med bara kommando.
Apporten: Hade ingen med oss.
Inkallning: Jättebra. Behöver träna mer på ingången.

Han är fortvarande väldigt livlig och ofokuserad ibland. Han kan när han vill.
Jag hade honom lös hela tiden och han lyssnade jättebra på mina kommandon o gick inte fram till Leo förrens jag sa varsegod. Vi kunde göra momenten bredvid Sara o Leo utan problem fast han va lös.
Nästa helg är det klubbmästerksap. Men då är jag i Polen och kan tyvärr inte vara med.
Fast jag o Pepsi har inte tränat särskilt mycket nu när det är kallt ute eftersom han vägrar o ligga o knappt stå still.

Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback