Sök träning

2010-05-04 13:24:04 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Idag har mina hundar fått vara med dem stora tjejerna och grabbarna på en sökkurs. Jag hjälpte till Monica och hennes hundar och våran kursledare Cattis och hennes hundar samt några andra från kursen. Jag var figge åt dem så dem fick träna på en okänd figge. Alla hundarna var jätteduktiga! Mina hundar fick träna på vara sociala bland dem andra hundarna och det gick jättebra. Pepsi var inte alls rädd och Max var inte alls så vild som jag trodde han skulle vara. Han lyssnade väldigt bra på mig och när jag sa ifrån. Nu är båda hundarna helt slut. Vi har hållt igång sen kl 08.00 så Pepsi måste vila så han ska orka med sin egna kurs som är ikväll :)

Ikväll ska vi träna på apportering. Har aldrig kört det med honom, bara tränat någon dag i veckan nu så vi får se hur det går. Det får bli "pissråttan" som Max kissade ner när han var mindre. Den brukar vara populär att hämta när man leker. Men nu ska jag med ta en tupplur skriver mer ikväll !

Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback