Små söta ting

2010-03-23 20:10:11 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Saker jag älskar med mina hundar, och älskar att hata.

På morgonen när jag bara rör mig pyttelite och råkar öppna ögonen så står Pepsi på mig inom 2 sekunder och ser sådär jättepigg och glad ut.

Mitt i natten när Max frågar om han får komma upp i sängen genom att gny. Klart han får det han behöver inte äns fråga.

På kvällarna när Max ligger på husses plats och husse säger gå ner, Max kryper nästan in i mig och borrar in huvudet under armen på mig som, nu ser inte husse mig.

När Pepsi vill ut, så står han och river med alla tassar på mattan och var världens sötaste blick.

När jag är ledsen så är dem båda uppe i knät och trängs och ska torka mina tårar.

På morgonen när Pepsi "mordhåller" Max och gör rent hans ögonsömn.

När dem turas om att tvätta varandras öron. Pepsi blir dygnsur när Max är klar och Pepsi försvinner in i Max öron.

När dem jagar varandra ute och låtsas inte höra när jag ropar.

När vi går in genom ytterdörren och Max tvärstannar för han vet att han ska in sist.

När dem sitter och väntar på mig på att jag ska torka dem efter att dem varit ute. Jag brukar tillomed glömma bort så sitter dem där och tittar, hallå vi då ?

När Pepsi har gjort något han inte får och kommer in med den skyldigaste blicken någonsin och avslöjar sig själv.

Finns massor av saker dem gör som jag bara älskar. Vissa gånger blir jag gråhårig på dem men sen när dem väl sover så kan man inget annat än älska dem.



Max tvättat pepsis öron

Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback