Lyckad träningskväll

2010-08-11 20:54:59 / 3 kommentarer kommentera inlägget?..


Idag fick jag med mig husse ut och träna med hundarna. Vi gick till fotbollsplanen och jag körde lydnad med Pepsi. Vi provade även lite kommendering, det var riktigt kul men jag måste bättra mig på o veta vart höger o vänster är. Efter det körde vi uppletande av leksak och jag fick Max lägga leksaken i handen på mig i utbyte mot godis. Men bara en gång. Tror det var ren tur haha.

Efter det satte vi hundarna mot varandra med nån meters mellanrum och så sparkade jag och M en boll mot varandra mellan hundarna. En riktigt bra övning tyckte jag o vi lyckades få Max o vara stilla hela tiden. Efter det bestämde vi oss att gå runt kvarteret med båda hundarna lösa. Pepsi fick strosa runt medans Max gick fint mellan oss. Både ja och M är förvånande över hur bra det gick. Vi mötte tillomed en hund men Max gick så snällt mellan oss. Det är sådana här dagar jag älskar! När allt går bra och alla är nöjda och glada. Men med en kelpie på 9 månader får man verkligen ta vara på dem här dagarna för imorgon kanske det inte alls är lika kul o gå ut.

Nu är jag sugen på att baka igen haha rätt mycket bak dem senaste dagarna..


Kommentarer
Taki6

Hehe baksugen... Det låter det... Skönt att det gick bra... Det är så mycket roligare då!

2010-08-11 21:01:19

Låter som en superbra träning:)

Beträffande kommendering man behöver "torrgå" (du blir kommenderad utan hund)MYCKET NYTTIGT men så löjlig man känner sig:)



Ha det bra Monica

2010-08-12 09:04:12
Morgan o Ann-Charlotte Ekberg

Grattis Max till resultatet i Norrköping!Ja Vi var ju alla lite fundersamma kring en del utlåtanden i Almunge, men samtidigt skall vi konstatera när det kommer till detaljkommentarer så är det ju finlir och domarens " fria åsikter " som kan bero på stundens intryck! Viktigast av allt är att få en 1:a. Rader av HP och Clara`s fina avelspris är ju jättekul! Grattis Grattis!

och bra jobbat Anna!

Ann-Charlotte /Morgan och Zeb

2010-08-23 18:29:17

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback