Fortvarande lika förvånad..

2010-08-31 20:48:48 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Ja jag blir fortvarande lika förvånad över hur snabblärd Max är. 

Kelpien är en utomordentligt uppmärksam, pigg och i hög grad intelligent hund med ett milt, fogligt lynne och en nästan outtömlig energi, med en påfallande lojalitet och plikttrogenhet. Typiskt för rasen är dess välvilliga inställning till människor och dess läraktighet, vakenhet och samarbetsförmåga En Kelpie är mycket arbetsvillig och trivs bäst när den får någon uppgift att lösa
.

Och ja detta stämmer såväl in på Max. Jag visste att det skulle bli problem när jag började gå ut med dem båda 2. Max vill skydda Pepsi när vi möter andra hundar.
Så jag tänkte prova nåt jag gjorde med min schäfer, men trodde inte det skulle funka för han låser sig verkligen när han skäller på andra hundar.
Så jag ropade lite svagt på honom med lekfull röst och visade en boll.. Helt plötsligt var den andra hunden bortglömd och jag och bollen var hans alls.. Jag blev chockad.. varför har jag inte testat det tidigare ??

Nu är det roligt att möta hundar igen. O jag kan glädjas åt promenaderna igen.


Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback