Hemma från AK

2009-11-30 13:11:07 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Skulle gått upp kl 08 imorse och åkt ut till ljunga.. Jag vaknade 10, då skulle jag varit på sjukan och lämnat prover.. Flög upp, tog på mig mjukisar, tog på mig en mössa och åkte med illfart mot sjukhuset.
När jag kom fram så fanns det inga parkeringsplatser på hela sjukhusområdet INGA :S
Så jag fick ställa mig borta vid tapperska skolan..
Proverna såg bra ut INR 2.0 , jag fick lämna ett extra blodprov för jag berättade hur jag hade mått och att jag misstänkte att jag förlorat mycket blod under pmsen. Det stämde, jag fick inte reda på hur mycket men om jag fortsätter blöda lika mycket denna vecka så ska jag höra av mig och få blod.
Sen åkte jag hem, gick ut med Pepsi och snart kommer Jenni hit. Hennes tåg till norge går halv 3 så ska väl passa på o va lite social innan hon åker.




AK står för Anti Koagulantia
(PK-INR, protrombin-komplex international normalized ratio), dvs hur lättblödande en person är.
INR är den internationella beräkningen av blodets koaguleringsförmåga
PK-INR målvärde 2.0-3.0 (Mitt fall 2.0-2.5 nu efter ablationen)


Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback