FML

2012-10-09 13:34:15 / 2 kommentarer kommentera inlägget?..


Ja så känner jag idag .. F''ck my life.. När allt börjar lösa sig så måste det självklart komma ett motstånd.
Skulle börjat att arbetsträna och en annan sak hände som jag längtat efter i snart 2 år..
 
Men så sket sig det ena och idag så ringer telefonen. Ams vill bara meddela att jag inte får arbetsträna. Jag är utförsäkrad och jag ska gå in i fas 3 .. Där kommer jag bli automatiskt satt på nåt ramdom ställe och ska "jobba" gratis heltid.. Vilket innebär att mitt hjärta kommer att bli dåligt igen.. Dåligt är det redan men ännu sämre.
 
Jag förstår helt ärligt varför folk tar livet av sig när de blir utförsäkrade. Jag är lyckligt lottad med en familj och vänner som stöttar mig i alla väder.. Men vissa har inte den turen och jag tycker det är så fel på detta samhälle.
 
Jag är inte rasist jag är själv utlänning, men det är jävligt orättvist att vissa får allting gratis och utnyttjar samhället fast de är friska nog att jobba och förstör för alla andra som verkligen har det svårt. Folk som aldrig satt sin fot på ett jobb får lägenhet, diskmaskin, tvättmaskin, mat, körkort och bil GRATIS.. Medans de som kanske jobbar stor del av sitt liv och blivit sjuka blir hemlösa.. Jävla politker !!

Kommentarer
Monica Tolla Busan

KRAM!!!!

2012-10-10 06:06:03

I feel yah. Vet hur det känns att ligga i kamp med FSK, AMF och allt vad de kallas. Hoppas det löser sig @->--

2012-11-13 20:07:52

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback