Helt slut

2013-11-20 15:35:03 / 2 kommentarer kommentera inlägget?..


Jösses vad jag är trött nu och för att inte tala om hur bedövad ja är...
Detta är 3e gången jag försöker operera bort min cysta som växer ovanför tanden. Den har blivit inflammerad två gånger nu och börjar växa uppåt i huvudet. Därför är det viktigt att ta bort den.
 
Men med min tandläkarskräck går jag på kognitiv beteendeterapi eller vad det heter. Då vill dem att jag ska göra allting under lokalbedövning. Lättare sagt än gjort .. Har börjat med att gå till en tandhygienist och skrapat tandsten osv. Cystan skulle vi ta bort som ett sista mål. Men iom att den har börjat växa så pass mycket så måste den tas bort omgående.
 
Så idag tog jag mig dit med nöd och näppe..Satte mig tveksamt i stolen och ångesten fyllde hela mig.
Fick rida ut den och vi började med att bedöva. Fick ångest och bara att vänta ut den igen. Det tog en timme att bedöva överkäken inifrån.. O jag fick väl en JÄVLA massa stick.
O det ända jag fick med mig därifrån var att de puchade mig till att ta fler och fler stick tills jag tillslut inte orkade mer. Kännde mig helt jävla slut o kropp och huvud. Huvudvärk fick jag på köpet.
 
Men tydligen ska jag vara stolt för jag har mött ett lejon idag. Det jag känner är att ångesten kommer vara större nästa gång för jag vet vad som väntar mig.. Men det tycker inte dem. Vi får se om min vilja kommer tillbaka för idag var den inte med hela vägen.

Kommentarer

Aha ok, det är därför de inte vill söva dig allrså... Jag trodde bara det de var dumma i huvudet ;)

2013-11-21 10:56:02

Aha ok, det är därför de inte vill söva dig allrså... Jag trodde bara det de var dumma i huvudet ;)

2013-11-21 10:56:25

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback