Riktiga dagishundar

2012-12-28 13:48:13 / 2 kommentarer kommentera inlägget?..


Ja nu börjar grabbarna bli riktiga dagishundar. Vi har börjat med att försöka stärka upp Max så han inte blir så beroende av mig. För det märks tydligt på båda mina hundar att de är väldigt mattekära och jag styr de i nästan allt dem gör. Så nu får någon annan gå o hämta mina hundar och så särar vi på dem och Max får sitta med olika flockar och Pepsi får sitta ensam, eftersom han är en surgubbe och vill helst sitta ensam. I början fick de sitta ihop men allt efter som de slappnade av mer o mer kunde vi sära på dem.

Idag gjorde vi ett test på Max och han visade en bra sida ifrån sig :) Han fick gå upp på logen på en jättebrant trappa och gå bland en massa bråte. Duktig kille. Samtidigt läste vi av honom och fick lära oss hans olika sinnesstämmningar. Jättenyttigt för mig och för Max.

På nyår ska vi med sära på dem. Pepsi ska ut till vikbolandet och Max ska till jobbet :) Nyttigt för dem båda och skönt för Pepsi att slippa fyrverkerierna.

Kommentarer
Isabelle

Vad toppen att få både jobb och hundträning på samma gång! Tror den här tiden kommer vara/är hur värdefull som helst och ni kommer utvecklas massor! Skoj skoj! Är jätteglad för er skull!! Japp, här är det också bara jobb jobb och jobb och ingen hundträning alls någonstans :-D Får börja om helt i vår istället :-D Kram kram och gott nytt år!!

2012-12-28 19:55:33
Monica Tolla o Busan

Låter ju som en toppentillvaro just nu:-) Härligt det är du värd!!
Kram

2012-12-28 21:12:42

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback