Städning och julpynt

2010-11-25 17:43:34 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Idag har jag städat igen. Igår städade jag o sorterade bort allt skräp o saker vi inte behöver i hallen. Idag tog jag köket och vardagsrummet. Har dammat och torkat och plockat överallt. Jag blir liksom aldrig nöjd. Jag är inte den som brukar ha det jättestädat hemma. Det gör inget om det är lite dammigt eller ligger kläder lite här o där.
Men när jag väl städar så blir jag jätte pedant. Minsta lilla dammkorn kan irritera mig. Om en sak ligger pyttelite snett måste jag hålla på fixa till den tills det blir bra.
Jag vill ha det stilrent men M vill ha sina tekniska prylar framme. Då måste vi kompromissa.
Och då känner jag att jag skiter lite hur lägenheten ser ut för det är inte perkekt som jag vill.
Som många vet så älskar jag att shoppa. Helst kläder eller saker till hundarna. Har hur mycket kläder och leksaker som helst. När jag är på stan så hamnar ja hellre i en klädaffär än i en affär med möbler eller tillbehör till hemmet.

Fast i år så har jag väl blivit äldre eller nåt hahaha, så nu känner jag att jag vill skaffa mig lite blommor (fejk såklart) o faktiskt JUL PYNT. (Nej jag har inte slagit i huvudet). Hade 1 "modern" julgran som jag ställde i hallen med en liten guld/silver tomte bredvid. Kändes så himla mysigt att jag ville fortsätta o pynta.. men har ju inget mer julpynt. Får se om ja köper något nästa gång jag är på stan.

Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback