Lugn dag

2010-02-10 13:00:08 / 1 kommentarer kommentera inlägget?..


Äntligen en dag utan en massa måsten. Bara ta det lugnt och va med hundarna och träna dem lite.
Så fort sambon kommer hem ska vi ut i skogen och busa lite. Kanske lägga nåt litet spår. Vill inte hålla på för mycket med det för jag hade tänkt att gå kurs i det såsmåningom, så man vill ju inte lära hundarna fel.

Har provat lagt ett varsitt spår åt dem på 2 meter. Trampade och la godis under varje fotsteg och sen godis i slutet.Sen hoppade jag bort från spåret och så fick det ligga en halvtimme.Pepsi fattade direkt vad man skulle göra och lyfte inte på näsan. Max förstod först inte vad jag ville men när han såg Pepsi så snappa han upp och tog sitt eget spår jättebra. Sen var jag noga med att dem inte skulle gå bakåt i spåret så jag tog dem därifrån.
Gjorde säkert något fel, men lite hjärnaktivitet för hundarna iaf.

Nu ska jag se nån serie, medans hundarna äter på en varsin "tandborste"

Kommentarer

Hej stumpan!

Vad skönt med en dag utan måsten... Jag har nästan en sån dag.. bara lite småsaker att göra :)

Duktiga de är vovvarna! puss

2010-02-10 14:44:48

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback