Chokladbrun djävul skänkes

2010-08-06 15:15:27 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Det är lite så jag känner just nu efter 1h trotspromenad mitt inne i city. Tidigare har vi bara varit i city med valpkursen men nu tyckte jag det var dags igen. Sen förstår jag inte folk som själva har hundar som ser att jag kämpar med min egen men ÄNDÅ ska dem gå precis bredvid, nej dem kan inte flytta sig och gå nån meter ifrån..

Vi mötte nog 10tal hundar och han skällde på 8 utav 10 kanske.. Han drog och skällde, han skrek och var allmänt odräglig. Jag provade allt. Vände och gick åt andra hållet. Satte honom för o lugna honom, blev arg, försökte lugna ner mig och tappade tålamodet totalt.

Det jag inte förstår varför är han inte sån när vi träffar andra kelpies eller folk från valpkursen..Eller när han är lös.. Kanske borde gå med han lös jämt haha

På vägen hem så mötte vi 1 lös stor rottis, den tittade han bara på och jag sa Nej och loss.. Då vände han sig om o tittade på mig varpå jag gav massor med beröm.. Sen var det en annan stor hund som oxå var lung, den skällde han heller inte på men han drog rätt mycket åt det hållet.. När vi nästan var hemma så kommer det en liten jackrussel, Max tittade på mig och jag sa nej och loss.. Då började JRT skälla och då satte Max igång.. Nu är vi båda helt slut. Medans lilla Peppa är på topphumör och springer runt :)


Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback