Öland

2012-07-19 18:51:01 / 3 kommentarer kommentera inlägget?..


Lägger in lite bilder från Öland så berättar jag lite om varje bild.
 
Denna bild tog jag när vi satt i kö i söderköping. Broöppning men vad gör det när M hade sin första semesterdag :)
 
När vi kom till mönsterås var vi tvungna att stanna vid godishuset och köpa godis.. Kände mig som ett barn på nytt.
 
Ölandsbron
 
När vi kom fram så ville Julia visa oss stranden. Jag var lika uppspelt, för Maxen hade aldrig varit vid havet förut.
 
 
Maxen blev helt lyrisk på standen. Aldrig sett honom så lycklig. Det var verkligen paradiset för honom.
 
Något som gjorde honom nyfiken :)
 
Jaga vågor var superkul.
 
Vi bodde i Löttorp och där fick kossorna gå fria på vissa ställen. De hade inga staket utan någon som hette färist. Blev stolt över att Max kunde gå över det utan problem.
 
Jag var självklart tvungen att klappa kossorna :) De var lite skygga men när jag väl klappade så tyckte de om det.
 
Här fick Maxen återigen bada i havet fast vid raukarna. Lite större vågor denna gång.
 
M o jag på en av raukarna
 
Jag o Julia. Vet inte varför ja gör en sådan sur min :)
Julia och jag körde inte nudda mark mellan raukarna och hoppade och klättrade upp på alla vi såg :) Fick skaplig träningsvärk efteråt :)
 
 
Här stod jag o skakade av rädsla. M tog bilden ur fel vinkel men den blev fin ändå. Men detta är den högsta rauken och under den var det andra raukar. Så jag hade inte velat ramla i där :)
 
Här är vi uppe i långe Erik. Ölands norra udde. Jag tror att jag och Julia tog rekordet på komma snabbast upp :)
Sprang hela vägen upp !
 
Kramphöll mig i.
 
Sen var vi sjävklart tvunga att bygga en stenhög. Här är min hög
 
Här är Julias.
 
Det var 3 helt underbara dagar och jag längtar redan tillbax.
Nu har vi Polen att se fram emot! Den 31 Juli åker vi!

Kommentarer

Åh va härligt det ser ut! Skönt att ni hade det bra! :)

2012-07-19 18:56:11
Isabelle

Vilka fina bilder!! Älskar de med regnbågen på mest :-) Men, visste inte att de hade raukar på Öland, trodde de bara fanns på Gotland :-) Den där stranden skulle mina brudar vilja springa på så jag förstår att Max tyckte den var toppen :-D Härlig resa! Snart är det dags för nästa! :-)

2012-07-20 19:54:15
Lars Lindvall

Hallå Anna

Hoppas att vi ses i Norrtälje på Kelpieträffen i augusti.
Jag (Lasse) och Ivar kommer att åka upp själva då Catharina jobbar hela helgen.
Skall bli spännande då jag aldrig tidigare varit på en hundutställning och kommer att behöva mycket hjälp i hur det fungerar.
Om du vill och har lust får du gärna låna min kamera och fota oss när vi skall fram så att jag får några bilder hem att visa för Catharina.
Om du vill så når du oss på in privata mailadress "lars-lindvallspray.se" eller telefon
11-52016 Mobil Lasse 070-2881729 Mobil Catharina 076-2082626

Som du kanske tidigare vet så arbetar Catharina bara nätter och helger och om du vill ha träningssällskap någon gång så är det bara att ringa.

Ha det bra nu på era semestar så syns vi.

Lasse

2012-07-21 22:36:02

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback