Fjällmossen

2012-06-06 20:57:30 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Idag hade vi inget att göra så vi åkte till kolmården och vandrade i fjällmossen. Det var jättevackert men slutade som en mardröm.. Insektsparadis och blött om fötterna en klantig hund och en livrädd matte


Detta var i början vi visste inte hur långt vi skulle gå. Båda satte igång sina runkeeper och var glada. Någon klaga på att det blåste men vi nämner inga namn ;)


Kom fram till en stig i skogen o såg denna skylt. Planen var att vandra på plankor över fjällmossen..


Efter ett tag kom vi fram till mossen men vi var tvugna att gå på en blöt o snårig stig i mitten av den.
Någon började klaga på att skorna blir förstörda ;) Vi hade nog gått 2 km och funderade på att vända om.


Jag roade mig med att fota fina bomullsbollar eller vad det är.






Vi gick och gick i massa snår och trånga småskogar.. Paniken bara växte i mig och vidriga trollsländor gjorde inte saken bättre..


En liten plätt med gräs mitt i den tjocka snåriga skogen. Klart man tar en kamerapaus då.


Det tyckte Maxen var skönt.


När vi hade gått en bra bit. Börjat oroa oss för att vara vilse. Tittat på våra mobilen och sett att vi bara går längre o längre ifrån bilen så tog skogsvägen slut o vi kom till Plankorna :)






Men vi stötte på ett problem. I mitten av mossen så var plankorna under vatten. Husse tog av sig skorna och började traska för vi vägrade gå tillbaka. Jag sket i det och gick med skorna. Blev bara blöt om vänsterfoten för att ja halkade till :)









Sen gick vi en bra bit genom skogen igen. Husse hade 5 fästingar på byxorna jag och Max hade noll och Pepsi hade 1 :)


Sen var vi klara och åkte iväg till en liten sjö som fanns en bit bort



Det tog mig nästan 1 timme att ladda upp bilderna. Blir så trött på blogg.se att det altid ska vara så segt.

Men iaf dagen var trots blöta fötter o en massa insekter ganska rolig :) Det blir alltid roligare med ett äventyr .







Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback