Morgonträning

2012-02-29 11:43:03 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Nu när jag känner att jag och Max kommit längre i våran träning, så vågar vi oss ut på promenader utanför oss. Istället för att åka iväg som vi alltid har gjort.

Idag gick vi till fotbollsplanen och kasta pinne mitt i all lek dök det upp en stor rottis. Rottisen och husse skulle också träna. När jag såg att Max inte brydde sig alls om rottisen utan hade kontakt med mig så övade jag en platsliggning.
Det gick kanon :)  VI var på en kulle och jag la Max uppför och gick själv ner bakom kullen. Så han inte såg mig.
Men när jag kom tillbaka så låg han kvar, fast rottisen sprang och lekte bakom honom.

Sen gick vi vidare och gick bakom en annan hund. Max gick bara bredvid mig med öronen bakåt.
Känns så bra att slippa åka varje morgon utan att vi faktiskt kan ha kul här utanför med. O de får vara lösa häromkring oxå  :)


Sen var det Pepsis tur. Han gick lös hela vägen och vi blev stoppade 2 ggr av några tanter som tyckte han var så söt o duktig.

Samtidigt som jag tar ut dem en och en så tränas de på att vara ensamna hemma i den nya lägenheten. Det funkar hur bra som helst :)


En Helt ny start för oss alla :)

Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback