Fortsätter o gå bra

2012-02-27 15:08:50 / 1 kommentarer kommentera inlägget?..


Vi kommer bara längre o längre med Max träning. Idag gick vi förbi massa hundar och det funkade bra.
Nu är han ju inte ett tänt ljus när vi går förbi, men så pass att jag känner att det funkar. Utan att må dåligt eller va rädd för något. Det går framåt.

Idag så satt jag o Isabelle på en bänk och väntade på hundar :) Vi mötte några stycken faktiskt. O nu vet jag att om Max låser sig mot en hund så släpper jag bara kopplet och då får jag hans uppmärksamhet direkt :)
Vi övade en platsliggning medans Isabelle pratade med en tjej med en chihuaua. Sedan gick vi nästan 3 meter ifrån en stor newfoundland och Max skällde, men det var inget "rädd,arg" skall utan mer skvaller skall. Men vi lekte med pinnen istället när Max berättat att den var där.  Tror att ju mer vi tränar destu bättre kommer det gå!

Torsdag ska vi satsa på en plats på bruksan. Eller bara vara vi får se :)

Kommentarer
Britt Ekberg http://rostaggens.com

Vad roligt att det går framåt! Jag vet ju att ni kan klara det!

Kramar från oss!!

2012-02-27 22:08:20

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback