Äventyr

2012-02-16 14:16:37 / 1 kommentarer kommentera inlägget?..


Ja igår så var vi i en inomhushall och tränade med linköpings hundungdom.
Jag o Isabelle o Ella o Pepsi åkte iväg rätt tidigt, vilket var tur för vi åkte vilse :) Åkte runt o runt o hittade inte, sen frågade Isabelle en kille inne på macken men han lurade ut oss ännu längre ut i skogen.

Men tillslut hittade vi fram och körde platsliggning och lite andra lydnadsmoment. Som belöning körde vi lite freestyle. Nästa gång ska vi nog vara på undervåningen och prova lite agility.
Det var ett bra ställe men det var inte som jag hade föreställt mig. Jag föreställde mig en sporthall med en grön fakegräsmatta :)

Men träningen gick bra. Pepsi är som vanligt jättetrygg i platsen men han slarvade lite på ställande under gång.
Det är ställandet och läggandet vi alltid har problem med. Han är så oförutsägbar och gör lite som han känner för.
Han kan båda momenten men frågan är hur man ska vara helt säker på att han utför dem..

Det märktes på Pepsi att vi behövde detta båda två. Han blev glad över att äntligen få följa med o träna. Sen sov han vid mitt ansikte hela natten. På morgonen vaknade jag av att jag låg på honom, med mitt huvud. (stackars liten)

Kommentarer

Det är lurigt att hitta dit och om man fortsätter en bit kommer man till bruksan kan vara den "mack killen"trodde det var. Ställande o läggande är svårt att hålla isär men lär honom kommandona ordentligt. Ju säkrare de är på vad orden betyder ju lättare blir det:-) Tänk på hur du säger orden och gör dem olika så han verkligen hör rätt.

Klart ni fixar lp1 i år:-)

2012-02-16 18:09:27

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback