Rutan

2012-08-08 17:08:59 / 2 kommentarer kommentera inlägget?..


Nu förstår jag varför jag inte orkar tävla vidare med Pepsi. Det här med rutan tex. Det tog Max 1 minut att fatta galoppen, att man springer till rutan i full fart och stannar. Dock måste han träna på att så. Han lägger sig gärna. Men Pepsi fattar ingenting. Hur ska jag lixom få honom att förstå. Har lagt in en godis men han letar bara vidare efter fler godisar. Med Pepsi måste man lära in alla steg försig och det tar säkert några veckor innan poletten trillar ner :). Synd att jag och Maxen inte kan tävla i 2an. Det skulle vara så mkt roligare än ettan. Vi funkar inte på linförigheten för han hatar koppel, så fort kopplet åker av är han med till 100 % ..
Men med Maxen ska jag börja tävla 2013 det är målet. Jag tror inte vi är ute efter några LP utan vi kör vidare i de andra klasserna istället och tar Lp i den klassen vi tycker är roligast. För just nu är jag rejält trött på 1:an och jag vill inte smitta av mig på hundarna.

Kommentarer
Sara & Vajlo http://hazeleyes.n.nu

Låter som en bra plan! :) Det räcker ju med att ni kör ettan en gång (för ni kommer ju få 1;a priset direkt) och sen är det bara att ni kör på i 2;an? :D

2012-08-09 13:07:37
Britt Ekberg http://rostaggens.com

Hej Anna! Varför inte gå direkt på bruksklass med Max? Du behöver ju bara få honom godkänd i lägre klass för att kunna få Cert på utställning. Med tre Cert så blir han ju Svensk utställningschampion, något som han har alla förutsättningar för. Han fick ju väldigt fin kritik igår, trots att det inte blev excellent. Du glömde kritiklappen! Så här tyckte domaren: "Välskuret huvud med bra uttryck. Fina ögon oh öron. Bra storlek. Fina tassar. Bra front och bröstkorg. Lite kort i korset. Knappa vinklar bak. Rör sig balanserat, men önskar mera energi och längre steglängd. Bra päls."
Det där med bakdelen och steglängden har ju säkert att göra med hans ryggskada, för jag har sett honom röra sig mycket bättre.
Kram Britt

2012-08-12 17:33:09

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback