Kursavslutning

2011-11-01 21:16:18 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Har precis kommit hem från kursen. Det var avslutning så det blev en liten utomhus tävling.
Det låg 8 skålar med godis på en rad vid 4 låg det röda koner. Så skulle man gå med hunden på en rad och endast hålla i öglan på kopplet. Sen skulle hunden bara få ta godis från varannan skål. Och man skulle med rösten säga vilken han fick och vilken han inte fick ta. Det gick på tid. Jag o Max klarade det på 21 sekunder och vann :)

Andra tävlingen var platsliggning på 2.5 min  och det klarade vi och 2 andra med :)

Så jag och Max var vinnarna utan tävlingen och vann en jättefin boll o snöre. :)
JAg var såå stolt över min Maxi som var såå lung idag och gick så fint slalom mellan de andra hundarna OCH HANEN!!

Det tråkiga var att när vi kom hem så hade Max skrapat upp näsan igen så det blöder :( Blir så ledsen för jag vill inte att det ska bli ett ärr. För då kanske utställningskarriären är över :(

Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback