Hemma

2011-11-02 15:36:40 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Då var vi hemma igen. Möra o trötta. VILKET FYSPASS! Det är verkligen inte lätt att hålla igen Max i koppel när han är supertänd på fåren.  JAg har ingen erfarenhet alls av hur man gör, men det verkade vettigt :)
Vi gick bakom fåren med Max i kopplet och jag försökte få honom att lugna ner sig och få ett bra tempo utan "kasten" han gör framåt. Han ÄR stark som en oxe och jag som en vante i kopplet :)
Men vi redde ut det och jag får honom ligga på kommando och vika ut men han har så himla bråttom fram.
Måste sänka farten o samla honom mer.

Får se nu på söndag på kelpieträffen hur det går :)

Det var iaf jättekul o valla. Skulle nog önska att det låg lite närmare stan dock.

Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback