Sol sol sol

2011-03-09 18:14:19 / 2 kommentarer kommentera inlägget?..


Vilket underbart väder vi hade imorse! Strålande sol och vindstilla.
Var på NkpgBrukshundklubb imorse med Monica och tollarna. Vi släppte hundarna lite så dem fick leka av sig. Monica tog lite bilder hoppas ja får se dem snart :)  Och sen tränade vi en varsin hund i taget.

Träningen gick bra. Jag är mycket stolt över Max hopp. Har för mig att jag bara provat det nån gång. Men han gjorde ett nästan perfekt hopp!  Fotgåendet gick sådär. Vi tyckte det var svårt med alla små hål i snön. Så vi körde korta fotgående på plats och det gick riktigt bra. En missyckad platsliggning för min o Max del. (En insekt satte sig på min jacka och ja blev rädd och Max nyfiken vad ja höll på med)

Pepsi hade tappat en hel del men kändes som han snappade upp det igen. Körde bara lite med honom eftersom han inte gillar ligga i snön så hoppade vi över dem momenten.
Fick prova på träna lite på "Rutan" Det gick sådär så det får vi träna mer på :)

Kommentarer

Vad är rutan? Kul att det gick så bra idag! är ju länge sen du körde... Bra uppladdning inför kursen! och kan bara hålla med om att vädret har varit suveränt idag. Man blir så glad av lite sol, äntligen!

2011-03-09 21:43:24

Ja vädret kan man iaf inte klaga på:) Synd det skulle vara så mycket snö men hellre det än is..

Rutan kan man int räkna med att det går jättefort att lära in utan det tar tid men jag tycker det såg bra ut.

Så är hundträning färskvara :)

Ses snart igen hoppas jag/Monica

2011-03-10 06:13:50

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback