Att ligga sked

2011-02-13 14:09:02 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Vanligtvis brukar man kanske ligga sked med sin sambo/pojkvän. Men inatt fick jag ligga sked med Max o klappa honom på magen. Jag tror han hade magknip. Han har haft diarré under dagen och fick canicurpasta. O på natten började han gny så vi gick ut. Då började han springa runt i snön och dra sig med magen mot det kalla. Han gjorde inte ifrån sig. Vi gick in o la oss o då började han piga som att han hade ont. Han villa krypa upp jättenära och var väldigt ängslig. Jag la mig bakom honom och masserade lätt på magen som var stenhård på ett ställe. Blev själv orolig att det skulle vara tarmvred. Men efter att ja masserat en stund blev det mjukare och Max somnade en stund. Tills nästa knip kom och magen blev hård o Max ledsen.

Vi höll på så i några timmar tillslut somnade han o sov till morgonen. Gick upp o gick ut med han men han kissade bara.
Sen gav jag honom vatten ur ett vanligt glas för han ville inte dricka ur skålen. Då fick han i sig vätska o så gav jag lite canicurpasta igen. Tur att jag köpte en extra tub när jag hämtade ut Pepsis mediciner.

Pepsi är återställd och har normal avföring igen o äter dietmat och får flagyl i 10 dagar.

Tror han har smittat Max o jag hoppas det går över snart på Max med o att han inte blir så dålig som Pepsi blev.





Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback