Bruksan

2011-08-02 18:56:57 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Kvällen har spenderats på bruksan. Blev träning av ettan med både Pepsi o Max.

Pepsi har tappat enormt. Han känns så himla osäker vissa dagar är han klockren och andra dagar är han bara trög som ja vill kalla det. Jag vet ju att han kan men han blandar ihop momenten o det gör mig osäker o det smittar ju självklart av sig på honom.
Men jag vet att om ja tränar varje dag så sitter det skitbra inför tävlingen. Pepsi behöver mkt träning annars glömmer han.

Max är mer ett säkert kort. Ska nog starta i ettan med honom i höst. Bara vi får till linförigheten så kommer det bli en massa andra tior. Han lägger sig blixtsnabbt han ställer sig lika snabbt och hopp o inkallning är inga problem.
Apporten är heller inget problem. Det kan vara tandvisningen o platsen som behöver lite mer träning med. Max är snabblärd o har han lärt sig en gång kan han det till skillnad mot lille peppa.

JAG är problemet i linförigheten med det där jäkla kopplet som måste vara med som är sååå negativt för oss.
Jag vet inte vad jag gör med min energi när han är lös o när han är i koppel. Två olika hundar.
Jag måste träna mer på gå korta sträckor och belöna olika så han inte tar belöningen förgivet.
Fick tips från Isabell att prova gå olika många steg varje gång så vet han inte vad som kommer ske.

Får se vem av Max eller Peppa hinner få ett lp1 först :)

Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback