Nu är jag glad!

2010-09-24 15:29:13 / 1 kommentarer kommentera inlägget?..


Var och vaccinerade Pepsi idag och han ska inte ett Pip . Stolt Matte!

Sen var vi på promenad och träffade en trevlig man som lät mig träna med Max på hans hund!
Vi stod mellan en kvart  20 minuter och försökte få Max att sluta skälla. När jag blev arg så blev han mer frustrerad och bet i mig. Jag bytte och lockade honom med glad röst då fick vi kontakt och sen var det bara o köra på kontakt kontakt kontakt och sen var det bra. Han slutade och vi kunde stå o prata en stund o sen gick vi vidare.
Hund nr 2 mötte vi en bit bort en stor lunkande sak. Honom gläffste han åt men jag fick återigen hans kontakt o vi gick vidare.

När vi parkerade bilen så stod det 2 hundar precis brevid och Max började skälla ifrån bilen. Jag fick tyst på honom och hundarna kom fram till bilen o hälsade. Max blev glad o dem berömde honom att han inte vaktde bilen. Sen tyckte dem att ja skulle släppa ut honom. O det gick superbra !

Jag vet ju att så fort Max är på avstånd så vill han skälla, men han är supersnäll mot alla hundar han hälsar på oavsett kön. Så det är nog frustrationen att han vill fram som utvecklas till skall.

Men jag är glad o nöjd, vi tränar vidare och det blir bara bättre o bättre.


Kommentarer
Monica Tolla o Busan http://tolla.zoomin.se

Grattis till Pepsi i efterskott.Har varit dålig på det mesta inkl surfarunt o kolla vad alla gör:) Man blir ju nästan galen ibland när inget går som det ska el borde.Har knappt kunnat träna alls så jag är jättenervös till i morgon,men vi åker o gör vad vi kan som vanligt o hoppas på det bästa... Visst vill vi träna snart igen har massor att ta igen med båda 2

Hörs

2010-09-24 17:54:08

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback