Det går framåt

2010-09-13 11:37:39 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Min och Max träning går framåt :) Jag är inte alls lika ängslig att möta hundar och jag får kontakt med honom när han är påväg att låsa sig. I helgen har vi varit hundvakt åt Story och det tror jag har hjälp honom med att känna sig lite trygg. Hon gör alltid honom så lugn.

Igår blev det en liten sväng till sthlm och då fick hundarna vara hemma hos Storys matte o husse ist. Dem hade varit ute med dem och han hade inte alls reagerat på andra hundar. När vi skulle hämta dem på kvällen så släppte vi dem och då fick han syn på en hund men jag hann att stoppa honom med rösten och han vände och kom tillbaka till mig. Riktigt duktig var han :)

Han gjort min läxa med. Har kampat med honom, så nu kan jag lyfta honom i kamptrasan :) Sen körde vi platsliggningen och det går bättre det med. Inte som det ska men mkt bättre.

Med Pepsi har ja kört mkt linföring i hans "katthalsband" och det går som vanligt bra, han är duktig den lille :)

Jag ska försöka filma honom nån dag med alla hans trick.

Igår när vi kom hem så var det mamma mia på tv. Så gjorde ja o hundarna en liten dans ihop.. Hahah M bara skrattade åt oss. Men hundarna tyckte det var jätteskoj.

 

Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback