Bruksan

2010-09-11 11:38:27 / 1 kommentarer kommentera inlägget?..


Igår var jag på bruksan med Max, vi träffade Monica o tollarna och våran kursledare Cattis med hennes hundar. Hon skulle hjälpa mig se lite på Max beteende. Och han är inte agressiv alls utan bara lite osäker och största delen beror på mig. Jag är osäker när vi får hundmöten och blir orolig. Men vi har fått lite läxa.

Vi ska kampa med olika personer för o stärka hans självförtroende. Sen ska jag träna på platsliggning på ett speciellt sett som hon visade. Och träffa snälla hundar.

Vi testade även lite budföring med honom och det tyckte jag gick bra för o vara första gången.

Sedan hjälpte jag till både Monica o Cattis med deras hundar när dem körde budföring. Riktigt kul faktiskt.
Söta Tolla ska tävla på söndag och dem gick igenom lydnads 1an och jag tyckte det gick hur bra som helst!
Sen fick ja träffa Micha, Cattis malle som ja är så förtjust i.

Jo, Cattis lånade Max en stund och gick lite med honom, när jag såg det blev ja glad o tänkte, är det där min hund ? Jag ska också lyckas få en bra energi så han är lika duktig med mig.


Kommentarer
Monica Tolla o Busan http://tolla.zoomin.se

Ja så ska det låta:) Härligt att du skrev det lite positivt.Max o du är duktiga och med rätt "verktyg"kommer du klara det galant.Cattis kan vara tuff ibland men det kan man behöva.

Vi ses väl i morgon?Det är måånga lydnadsettor att kolla på mycket nyttigt och ännu nyttigare miljöträning för Max,så ladda fickorna med gotter och kom:)

ses

2010-09-11 13:03:05

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback