Hemma träning

2010-10-03 15:03:00 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


När man är hemma o är sjuk måste man hitta sett o aktivera hundarna på. Så jag har börjat att lära dem stänga dörrar och skåpsluckor. Körde med target först och klickade dem på det. När dem fattade vinkeln så satte jag lappen på dörren och fortsatte klicka. Sen idag förflytta vi oss till köket, klickade i början men tog bort klickern när dem förstod vad dem skulle göra. Nu använder ja ljudet utav skåpsluckorna som klick. Det funkar bra men vi kör i korta perioder för dem blir riktigt trötta o okoncentrerade efter en stund. Tycker det är kul att Pepsi har förstått detta med klickern och självmant hittar på grejer. I början var han bara sån som gjorde saker på kommando och när jag ville att han skulle göra något självständigt så satt han bara och titta på mig.


Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback