Dagens tävlingsträning

2010-10-05 21:39:20 / 3 kommentarer kommentera inlägget?..


Idag var vi på kurs igen. Men det gick inge vidare.

Platsliggning går som vanligt jättebra och tryggt.
Tandvisningen går bättre, beroende på hur "domaren" kommer fram
Linförigheten har vi tappat massor på för vi inte tränat något alls i veckan. Han vill gärna går lite framför.
Inkallningen var bra som vanligt.
Ställande under gång gick inte alls idag han satte sig så fort jag vände mig om.
Läggande under gång gick bra men måste jobba bort hela min kroppsrörelse när jag säger ligg och pekar neråt.
Hoppet gick jättebra
Apporten gick bättre, han höll den i 2 sek självmant måste träna mer på.

Det var kallt och jag har varit sjuk nästan hela veckan, så det har bara blivit hemma träning och inte så mycket tävlingslydnad. Både jag och Pepsi var ofokuserade och kände att vi måste träna mer i veckorna.


Kommentarer

Kul att de lär sig i alla fall :) Du har ju 2 hundar som du tränar med oxå... Tar ju lite extra tid...

2010-10-06 00:50:05
Monica

Låter som det går bra;)

Men DKn är nåt man använder för att banta ner men det är klurigt o inte helt lätt..

Hörs

2010-10-07 10:24:41
Monica

DK = dubbelkommando

Det är den absolut vanligaste orsaken till poängavdrag vid tävling:) Det du ska ta bort vid tex läggandet, ett litet handtecken är ok men ger 1el2 p avdrag

Frågar man inte får man inget veta

2010-10-07 13:10:30

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback