Träning på bruxan

2010-11-16 22:35:18 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Idag tog jag med Max till bruksan och tränade lite på lydnads ettan. Han fick träffa alla kursdeltagare och det gick riktigt bra. Han skällde inget allt förutom när det kom 2 nya, då fick dem sig en liten utskällning. Fast det var fler hundar som skällde samtidigt. Fick Max uppmärksamhet rätt snabbt och han kunde slappna av rätt bra med dem andra hundarna. Vi var 6 st och tränade lite moment.
Jag fick chansen att gå lite slalom mellan några utav hundarna o Max klarade det utmärkt.
Han kan väldigt mycket redan fast han har lite svårt att koncentrera sig när de andra hundarna springer omkring.
Fast det är ändå starkt av honom o kunna gå fot och köra en inkallning fast det står hundar överallt runtomkring.


Platsliggning: Jag stod i kopplets längd o berömde mellan åt. Han låg kvar hela tiden.
Linförighet: Klarar av bra när han väl är fokuserad på mig. Behöver öva mer på att inte bry sig om vad som händer runt omkring.
Ställande under gång: Han klarar av det rätt bra när vi gick bort en bit.
Läggande under gång: Han är snabb o lägger sig men vill gärna krypa efter mig.
Inkallning: Gick jättebra fast det var mycket störning.
Apporten: Hade ingen med oss. Hemma klarar han det jättebra.
Hoppet: Har inte provat.

Vet inte om ja glömt något. Men vi får se hur han utvecklas. Det blir honom jag tar med till bruxan nu i vinter eftersom Pepsi inte tycker det är alls kul o träna när det är minus grader.


Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback